Κανονισμός Λειτουργίας Θεσμού Ακαδημαϊκού Συμβούλου
1. Γενικά
Ο θεσμός του/ης Ακαδημαϊκού Συμβούλου Σπουδών καθιερώνεται με το άρθρο 35 (Νόμος 4009/2011 ΦΕΚ 195 τ. Α), όπου αναφέρεται ότι «Ο σύμβουλος σπουδών καθοδηγεί και υποστηρίζει τους φοιτητές στα προγράμματα σπουδών τους. Με τον Εσωτερικό Κανονισμό κάθε ιδρύματος ορίζεται η εκ περιτροπής ανάθεση καθηκόντων συμβούλου σπουδών σε καθηγητές και ρυθμίζονται τα ειδικότερα σχετικά θέματα».
Ως Ακαδημαϊκός Σύμβουλος (ΑΣ) για τους/ις φοιτητές/ριες του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) «Πολιτιστική διαχείριση: Μουσικά ιδρύματα, θεσμοί και φορείς» (“Cultural Management: Musical Institutions”) δύναται να ορίζεται ένα μέλος ΔΕΠ ή ΕΔΙΠ, ανεξαρτήτως βαθμίδας, που διδάσκει στο ΠΜΣ και ανήκει στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ.
Έργο του/ης ΑΣ αποτελεί η υποστήριξη και καθοδήγηση των φοιτητών/ριών σχετικά με το Πρόγραμμα Σπουδών του ΠΜΣ.
Ο/Η ΑΣ παραμένει ο/η ίδιος/α για κάθε φοιτητή/ρια μέχρι την περάτωση των σπουδών του/ης.
2. Κατανομή Φοιτητών/ριών σε Ακαδημαϊκό Σύμβουλο
Το σύνολο των μελών ΔΕΠ και ΕΔΙΠ που διδάσκουν στο ΠΜΣ προβλέπεται να αναλαμβάνουν καθήκοντα ΑΣ. Με την έναρξη κάθε ακαδημαϊκού έτους, η Συντονιστική Επιτροπή του ΠΜΣ ισοκατανέμει, με αλφαβητική σειρά, τους/ις νέους/ες μεταπτυχιακούς/ες φοιτητές/ριες στα μέλη ΔΕΠ ή ΕΙΔΠ του ΠΜΣ.
Σε περίπτωση απουσίας του/ης ΑΣ σε εκπαιδευτική ή άλλη άδεια, το αντίστοιχο αρχείο και τα συμβουλευτικά καθήκοντα αναλαμβάνει προσωρινά ο/η εκάστοτε αντικαταστάτης του που ορίζεται κατόπιν τυχαίας προσωρινής ανάθεσης.
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις ο φοιτητής/ρια μπορεί να αιτηθεί αλλαγή του/ης ΑΣ τους, εξηγώντας τους λόγους στη Συντονιστική Επιτροπή του ΠΜΣ. Η δυνατότητα ικανοποίησης του αιτήματος εξετάζεται κατά περίπτωση.
3. Διαδικασία
Ο/Η Ακαδημαϊκός Σύμβουλος μεριμνά να δημιουργήσει ξεχωριστή ενότητα (“μάθημα”) με τίτλο “Ακαδημαϊκός Σύμβουλος” στην πλατφόρμα e-class (με την αντίστοιχη διαδικασία δημιουργίας των διδασκόμενων μαθημάτων).
Κατά την έναρξη της φοίτησης τoυς, στους/ις νεοεισερχόμενους/ες μεταπτυχιακούς/ες φοιτητές/ριες, κοινοποιείται, μέσω της ιστοσελίδας του ΠΜ και του αντίστοιχου e-class κάθε ΑΣ, η κατανομή κάθε φοιτητή/ριας σε Ακαδημαϊκό Σύμβουλο, καθώς και κατάσταση με τα ονόματα των ΑΣ, τα e-mails και τις ώρες γραφείου τους. Οι μεταπτυχιακοί/ες φοιτητές/ριες, προτρέπονται να εγγραφούν στο e-class του/ης ΑΣ στον/η οποίο/α υπάγονται, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας μεταξύ όλων των μελών της ομάδας και να είναι
σε θέση να δέχονται συστηματική ακαδημαϊκή και ερευνητική υποστήριξη, συνεργασία και καθοδήγηση.
Στην αρχή κάθε ακαδημαϊκού έτους, και κατά τον Οκτώβριο, προβλέπεται μια σταθερή συνάντηση του/ης ΑΣ με τους/ις νέους/ες φοιτητές/ριες που είναι μέλη της ομάδας του/ης. Η συνάντηση αυτή, που θα είναι κοινή και θα μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε διά ζώσης ή/και με τηλεδιάσκεψη, θα έχει ενημερωτικό χαρακτήρα σχετικά με τον θεσμό του/ης ΑΣ και την υποστήριξη που μπορεί να παρέχει.
Στην συνέχεια, οι συναντήσεις φοιτητών/ριών με τον/ην ΑΣ αναμένεται να προγραμματίζονται κατά περίπτωση. Οι συναντήσεις αυτές πραγματοποιούνται με πρωτοβουλία των φοιτητών/ριών οποτεδήποτε κρίνουν ότι χρειάζονται υποστήριξη. Σε έκτακτες περιπτώσεις και για ιδιαίτερα σοβαρά θέματα που αφορούν τους/ις φοιτητές/ριες μπορεί να πραγματοποιηθεί συνάντηση με πρωτοβουλία του/ης ΑΣ. Το περιεχόμενο των συζητήσεων είναι απόρρητο και τα προσωπικά δεδομένα του/ης φοιτητή/ριας προστατεύονται από τον/ην ΑΣ.
4. Καθήκοντα Ακαδημαϊκού Συμβούλου
Στα κύρια καθήκοντα του έργου του/ης ΑΣ είναι να συμβουλεύει, καθοδηγεί και υποστηρίζει τους φοιτητές/τριες στο ΠΜΣ, καθώς και σε τυχόν προσωπικά προβλήματα που σχετίζονται με τις σπουδές τους, όπως και να υποδεικνύει τρόπους για την επίτευξη των ατομικών στόχων των φοιτητών/ριών στις σπουδές τους.
Ο/Η ΑΣ συμβουλεύει και προτείνει, χωρίς οι συμβουλές, υποδείξεις και προτάσεις αυτές να έχουν υποχρεωτικό ή δεσμευτικό χαρακτήρα για τον/ην εμπλεκόμενο/η φοιτητή/ρια.
Ο/Η ΑΣ, επίσης, συμβουλεύει, καθοδηγεί και υποστηρίζει τους/ις φοιτητές/ριες ώστε να διαμορφώσουν την καλύτερη δυνατή αντίληψη για τις καταλληλότερες επιλογές στην επαγγελματική τους πορεία, την σύνδεση τους με την αγορά εργασίας και τις προοπτικές που μπορούν να έχουν ως πτυχιούχοι/ες του ΠΜΣ.
5. Επικοινωνία
Ο/Η ΑΣ δημιουργεί αντίστοιχο “μάθημα” (σελίδα) στο e-class, μέσω της οποίας επικοινωνεί με την ομάδα των φοιτητών/ριών που υποστηρίζει. Με τον τρόπο αυτό αξιοποιείται το σύνολο των δυνατοτήτων της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, κυρίως ως προς την αμεσότητα και ταχύτητα της επικοινωνίας (καθώς οι ανακοινώσεις του/ης ΑΣ κοινοποιούνται αυτόματα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο των μελών της ομάδας του/ης), τον συντονισμό ενεργειών και δράσεων (μέσω του ημερολογίου της πλατφόρμας) αλλά και την τακτική διάδραση όλων των μελών της ομάδας με τον/ην, ΑΣ καθώς και μεταξύ τους.
Τυχόν απορίες ενός μέλους μαζί με την απάντηση/υπόδειξη του/ης ΑΣ ανακοινώνονται δημόσια (εφόσον κρίνεται ότι αφορούν και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας και με προστασία της ανωνυμίας των ενδιαφερομένων).
Οι συναντήσεις με τους/ις φοιτητές/ριες μπορούν να πραγματοποιούνται τόσο ατομικά, με κάθε φοιτητή/ρια χωριστά, όσο και ομαδικά, για συζήτηση θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος, είτε διά ζώσης ή και με τηλεδιάσκεψη.
Περισσότερα πληροφορίες για τον θεσμό του/ης ΑΣ και το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τον θεσμό, μπορούν να αναζητηθούν στον σύνδεσμο: https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/120922/nomos–4009–2011.